Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
__________________________________________________________________________
Vážení zákazníci, žiadame Vás o preštudovanie nasledovných Všeobecných obchodných podmienok, ktoré upravujú a špecifikujú zmluvný vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom.
Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi obchodníkom FLORIAN, s.r.o., so sídlom Priekopská 26, 036 08 Martin, Slovenská republika, IČO: 36 427 969, DIČ: 2021953615, IČ DPH: SK2021953615, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 15956/L a kupujúcim, ktoré vyplývajú zo zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom FLORIAN s.r.o., a zákazníkmi ako kupujúcim cez internetový obchod umiestnený na webovej stránke http://www.trofeje-medaily.sk/
Internetový obchod prevádzkuje osoba zhodná s obchodníkom FLORIAN, s.r.o., so sídlom Priekopská 26, 036 08 Martin, Slovenská republika, IČO: 36 427 969, DIČ: 2021953615, IČ DPH: SK2021953615, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 15956/L.
Uzatvorením zmluvy s obchodníkom, akceptujete Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok.
Článok I.
Úvodné ustanovenia
- Účelom Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) je vytvoriť právny rámec vzťahov medzi obchodníkom a kupujúcim, s cieľom zabezpečiť informovanosť zákazníkov o podmienkach poskytovaných tovarov.
- Obchodníkom sa rozumie FLORIAN, s.r.o., so sídlom Priekopská 26, 036 08 Martin, Slovenská republika, IČO: 36 427 969, DIČ: 2021953615, IČ DPH: SK2021953615, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 15956/L (ďalej len „obchodník“).
- Obchodník prevádzkuje na webovom sídle http://www.trofeje-medaily.sk/ internetový obchod (ďalej len „e-shop“).
- Kupujúcim sa rozumie spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý uskutočňuje nákup v rámci svojej podnikateľskej činnosti.. V zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Kupujúcim je osoba na e-shope registrovaná, ako aj osoba neregistrovaná. Nákup na
e-shope nie je podmienený registráciou kupujúceho.- Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je podnikateľom, ktorý nakupuje tovar za účelom svojho podnikania s týmto tovarom. Takýto kupujúci sa riadi priamo ustanoveniami Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb., prípadne inou individuálnou zmluvou uzatvorenou medzi kupujúcim a obchodníkom.
- Uzatvorená Individuálna zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim na základe dohody zmluvných strán má prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
- Zmluvnými stranami sa rozumejú obchodník a kupujúci.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránke e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávky tovaru a služieb v e-shope v časti nákupný košík, a to vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru, kde všetky políčka sú povinné a stlačením tlačidla Dokončiť objednávku s povinnosťou platby sa považuje objednávka dokončenú.
- Zmluvou sa rozumie zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim.
- Zmluvný vzťah obchodníka a kupujúceho - spotrebiteľa sa riadi ustanoveniami VOP, reklamačným poriadkom, ustanoveniami uzatvorenej osobitnej zmluvy a právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Ak je kupujúci spotrebiteľom, riadia sa vzťahy neupravené VOP Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Zmluvný vzťah obchodníka a kupujúceho – nie spotrebiteľa sa riadi ustanoveniami uzatvorenej osobitnej zmluvy a právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Za kontakt na obchodníka sa považuje telefónne číslo zverejnené na stránke e-shopu.
- Za kontakt na obchodníka sa považuje aj e-mailová adresa zverejnená na stránke e-shopu.
- Všetky zásielky adresované obchodníkovi v rozsahu VOP sa zasielajú na sídlo spoločnosti:
FLORIAN, s.r.o.
Priekopská 26
036 08 Martin
- Fakturačné údaje obchodníka:
FLORIAN, s.r.o.
Priekopská 26
036 08 Martin
IČO: 36 427 969
IČ DPH: SK2021953615
Článok II.
Uzatvorenie zmluvy
- Uzatvorený zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim je kúpnou alebo inou individuálne dojednanou zmluvou, ktorej neoddeliteľnou súčasťou je aj reklamačný poriadok, ktorý je zverejnený na stránke e-shopu.
- Zmluva sa považuje za uzatvorenú momentom potvrdenia akceptácie objednávky (nie potvrdením o prijatí objednávky na spracovanie) zo strany obchodníka.
- Uskutočnením nákupu s obchodníkom, kupujúci vyjadruje svoj neodvolateľný súhlas s VOP a RP.
- Uzatvorením zmluvy sa obchodník zaväzuje zabezpečiť kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve a kvalite, pričom obchodníkovi vzniká súčasne právo žiadať od kupujúceho zaplatenie dohodnutej ceny.
- Zmluvou sa rozumie nielen dokument v písomnej forme pod týmto názvom, ale aj akékoľvek vzájomne potvrdené návrhy medzi kupujúcim a obchodníkom.
- Pokiaľ je kupujúcim právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorá nie je v postavení spotrebiteľa, je obchodník oprávnený poskytnúť záruku za akosť podľa § 429 a nasl. Obchodného zákonníka, a to formou zmluvy alebo vyhlásenia obchodníka, najmä vo forme záručného listu s uvedením doby, po ktorú poskytuje obchodník záruku, že tovar bude spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak na obvyklý účel.
Článok III.
Nákup tovaru a cena
- Cena uvedená v e-shope je konečná a to vrátane dane z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak.
- V prípade, ak požadovaný tovar nie je dostupný, obchodník môže na základe individuálnej dohody a dostupnosti tovaru u externých dodávateľov a skladov, pre klienta daný tovar objednať. Klient berie na vedomie, že dodacia lehota v tomto prípade nezávisí od obchodníka. Predpokladaný termín dodania bude klientovi oznámený na základe dostupných informácií od dodávateľa.
- Ceny uvedené na e-shope sú platné v čase odoslania objednávky.
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a objednávka sa stáva záväznou s povinnosťou platby.
- Potvrdením objednávky zo strany obchodníka (nie prijatím objednávky na spracovanie) vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
- Faktúra vystavená na základe kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim je súčasne daňovým dokladom, ktorý je využiteľný aj na účely reklamačného poriadku. Reklamačný poriadok je zverejnený samostatne na e-shope obchodníka.
- Kupujúcemu je po vytvorení záväznej objednávky v e-shope automaticky odoslaný vygenerovaný e-mail potvrdzujúci doručene objednávky. Tento e-mail nie je potvrdením objednávky tovaru.
- Potvrdením prijatej objednávky je samostatný e-mail s potvrdením objednávky, ktorý je kupujúcemu doručený po preverení dostupnosti zásob objednaného tovaru.
- Súčasťou každej zásielky je priložený daňový doklad, pokiaľ vyslovene nebolo zo strany kupujúceho želané inak napr. objednanie darčeka na adresu tretej osoby. V prípade, že Vám nebol daňový doklad spolu so zásielkou doručený, bezodkladne nás kontaktujte telefonicky alebo e-mailom.
Článok IV.
Objednanie tovaru, uzatvorenie zmluvy
- Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je riadne vyplnenie všetkých predpísaných údajov a náležitostí v objednávacom formulári.
- Za riadne vyplnenú objednávku sa považuje objednávka, ktorá obsahuje:
a) identifikáciu kupujúceho t. j. Meno, Priezvisko, Ulica a číslo domu/ bytu, PSČ, Mesto, Krajina, E-mail a Telefón. V prípade objednávky na právnickú osobu sú povinnými náležitosťami názov právnickej osoby, sídlo, IČO, DIČ, v prípade platcov DPH aj DIČ DPH.
b) názov tovaru,
c) množstvo tovaru v ks,
d) voľbu dopravy,
e) spôsob platby/uhradenia kúpnej ceny,
f) potvrdenie o oboznámení sa s ochranou osobných údajov (GDPR),
g) potvrdenie o oboznámení sa s VOP.
3. Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho odseku, je považovaná za neúplnú. Obchodník sa v takom prípade pokúsi kontaktovať kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku obchodníkovi sa elektronická objednávka považuje za úplnú.
4.Obchodník je v závislosti na charaktere tovaru (množstvo, výška ceny, náklady na prepravu, vzdialenosti a pod.) v individuálnych prípadoch oprávnený žiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom, napr. telefonicky, či písomne. Odmietnutie kupujúceho objednávku požadovaným spôsobom autorizovať, robí objednávku neplatnou.
5. Obchodník kupujúceho informuje o odoslaní tovaru elektronickou poštou (e-mailom) na e-mailovej adrese, ktorú kupujúci uviedol v elektronickej objednávke.
6.Kupujúci môže uviesť do poznámky k objednávke svoje špecifické požiadavky, obchodník im však nemusí vyhovieť.
7. Za pravosť poskytnutých informácií zodpovedá kupujúci. Za poskytnutie chybných údajov pri platbe je rovnako zodpovedný kupujúci. Obchodník nezodpovedá za škodu a omeškanie dodania objednávky, ktoré je spôsobené poskytnutím nesprávnych / nepravdivých údajov pri objednávke. Kupujúci je povinný v prípade objavenia chyby v zadaných informáciách bezodkladne kontaktovať obchodníka, ktorý tieto nezrovnalosti odstráni. Pokiaľ tieto zmeny kupujúci nevykoná do času odovzdania zásielky prepravcovi, zvýšené náklady na dopravu znáša kupujúci, ak nie je dohodnuté inak. Táto skutočnosť nie je dôvodom na odstúpenie od uzatvorenej zmluvy.
Článok V.
Doprava a podmienky dodania
- Tovar je expedovaný v čo najkratšom čase podľa kapacít obchodníka a dostupnosti tovaru.
- Tovar na sklade je odosielaný vo väčšine prípadov do 5 pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky zo strany obchodníka.
- Ak je tovar na sklade, bude objednávka kupujúceho zvyčajne odoslaná do 5 dní , od momentu doručenia potvrdenia objednávky, pričom odoslaním sa rozumie odovzdanie tovaru na odoslanie prostredníctvom zvolenej dopravy. Termín dodania tovaru kupujúcemu závisí od prevzatia si doporučenej zásielky kupujúcim. O dostupnosti produktov bude kupujúci informovaný v potvrdzujúcom e-maile.
- „Tovar zhotovený na mieru“ je atypickým typom produktu, kedy nevieme garantovať presný dátum doručenia. Termíny dodania sú len orientačné a závisia od dodávateľa. Pri objednávke tovaru na mieru kupujúci berie na vedomie, že dátum doručenia nie je pre obchodníka záväzný. Obchodník bude kupujúceho informovať na mail uvedený v objednávke akonáhle sa stav objednávky zmení, ak dodávateľ predĺži čas dodania tovaru a iné. Pokiaľ dôjde k neprimeranému predĺženiu dodacej lehoty má právo kupujúci od zmluvy odstúpiť.
- V prípade záujmu o aktuálne nedostupný tovar, prípadne aj tovar, ktorý nemá obchodník v ponuke, je možné zaslať informačný mail (nie objednávku) na emailovú adresu obchodníka, ktorý podľa svojich možností zistí možnosť dodania zvoleného tovaru.
- V prípade ak dôjde k predĺženiu lehôt na doručenie, obchodník je povinný kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. V prípade, ak kupujúci nesúhlasí s predĺžením lehoty na doručenie, môže od zmluvy odstúpiť.
- V cene tovaru uvedenej na e-shope nie sú započítané náklady na balné, dopravu a prepravu. Tieto sú vyrátané až v časti Doprava pri vyplnený objednávky. Tieto náklady sa k cene objednávky prirátajú až v sekcii Spôsob doručenia a platby.
- Poštovné v rámci územia Slovenskej republiky a do Českej republiky je účtované a hradí ho kupujúci, bez ohľadu na výšku objednávky, ak nie je uvedené inak, najmä v prípade akcií a zliav na dopravu podľa konkrétnych individuálnych podmienok platných v čase objednávky.
- Cena poštovného za tovar bude zákazníkovi vypočítaná pri objednávke v závislosti na voľbe spôsobu dopravy alebo odberu tovaru.
- Objednaný tovar sa doručuje na adresu zvolenú kupujúcim. Kupujúci bude kontaktovaný prepravnou spoločnosťou, prostredníctvom ktorej bude zásielka doručovaná. V prípade voľby platby na dobierku, je kupujúci povinný uhradiť sumu objednávky pri prevzatí tovaru k rukám prepravcu.
- V prípade voľby prepravy kuriérskou spoločnosťou bude kupujúcemu deň pred doručením zásielky doručená SMS správa a/ alebo e-mail o doručovaní zásielky. V deň doručenia bude kupujúcemu doručená SMS správa s časovým rozpätím príchodu kuriéra.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
- Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s dopravcom protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, obchodník neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
- V prípade ak kupujúci zistí akýkoľvek rozpor medzi dokladom o kúpe (faktúrou) a zakúpeným tovarom (v druhu alebo v množstve), alebo ak kupujúci neobdržal so zakúpeným tovarom správne vyplnený doklad o kúpe, je povinný ihneď, najneskôr však do 24 hodín po obdržaní zásielky o tejto skutočnosti informovať obchodníka (telefonicky alebo e-mailovou komunikáciou). Toto upozornenie je kupujúci povinný vykonať v prípade keď je zistený finančný rozdiel v prospech, ako aj v neprospech kupujúceho. V prípade zamlčania týchto informácii je kupujúci zodpovedný za vzniknutú škodu.
- Osobné údaje kupujúceho potrebné na dodanie tovaru budú poskytnuté dopravcovi – tretiemu subjektu výhradne za účelom dodania tovaru.
Článok VI.
Dodanie tovaru do zahraničia
- Obchodník doručuje okrem Slovenskej republiky tovar do Českej republiky
- Obchodník doručuje tovar mimo územia SR len pri platbe vopred.
- Poštovné nie je vzhľadom na prvok medzinárodnej dopravy určené fixne, závisí od množstva objednaného tovaru a jeho hmotnosti. Po odoslaní objednávky bude kupujúci kontaktovaný s individuálnou cenovou ponukou vrátane poštovného a balného do cieľovej krajiny.
- V prípade, ak kupujúci nebude s kalkuláciou poštovného súhlasiť, objednávka bude stornovaná.
- V prípade, ak kupujúci bude s kalkuláciou poštovného súhlasiť, bude kupujúcemu zaslané potvrdenie objednávky s údajmi k platbe. Po pripísaní platby na účet obchodníka, bude tovar odoslaný.
- Obchodník nenesie zodpovednosť za poplatky, o ktoré sa navýši cena tovaru pri vstupe do cieľovej krajiny. Poplatky, dane a iné, hradí výlučne kupujúci. Zvýšené poplatky nie sú dôvodom na odstúpenie od zmluvy. Rovnaký postup sa aplikuje aj pri zásielkach do Českej republiky.
Článok VII.
Platobné podmienky
- Za objednaný tovar je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- Platba na dobierku - objednávka je hradená priamo pri jej doručení prepravcom. O možnosti platby – v hotovosti alebo kartou, Vás bude informovať priamo prepravca v rámci svojich možností. Táto možnosť platby je dostupná len na území Slovenskej republike.
- Internet Banking / Prevodom na účet – kupujúci uhradí cenu za tovar prostredníctvom bankového prevodu. Cena sa považovaná za uhradenú pripísaním finančných prostriedkov na účet obchodníka. Kupujúci je povinný postupovať podľa pokynov obchodníka na e-shope a odoslať platbu na účet obchodníka s variabilným číslom totožným s číslom predfaktúry. V opačnom prípade nebude možné spárovať platbu s objednávkou.
- V hotovosti pri osobnom odbere
- V individuálnych prípadoch môže obchodník požadovať preddavok za objednaný tovar, a to najmä, nie však výlučne, pri tovare na objednávku.
Článok VIII.
Zrušenie objednávky
Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku v prípadoch:
- v prípade neúplného alebo chybného vyplnenia objednávkového formuláru,
- ak z dôvodu vypredania alebo nedodania tovaru dodávateľom nedokáže obchodník dodať kupujúcemu objednaný tovar v lehote určenej VOP,
- ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo je dlhodobo nedostupný alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena u dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, obchodník bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa zistenia vyššie uvedených skutočností obchodníkom, vrátená.
- V prípadoch uvedených v odseku 1. tohto článku VOP môže obchodník zrušiť len časť objednávky, pokiaľ je dodanie zvyšnej časti objednávky možné.
Článok IX.
Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia
- Žiadna zo zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
- Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú zmluvné strany nemohli predvídať, a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, a to najmä vojna, povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, epidemiologická situácia, zmeny v legislatíve a iné.
- V prípade, že nastane udalosť podľa bodu 2 tohto článku, sú zmluvné strany povinné si tieto skutočnosti oznámiť bez zbytočného odkladu.
Článok X.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim spotrebiteľom
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v zmysle ustanovenia § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov . Kupujúci má právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia tovaru resp. do 30 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou. FORMULÁR ODSTÚPENIA OD ZMLUVY → TU
- V prípade odstúpenia od zmluvy v zmysle ods. 1 je nutné, aby bol v uvedenej lehote (14 kalendárnych dní resp. 30 kalendárnych dni podľa bodu 1 tohto článku) poštou odoslaný ručne podpísaný Formulár na odstúpenie od zmluvy. V prípade, ak kupujúci toto opomenie, obchodník nie je povinný takto vrátený tovar akceptovať. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné zaslať spoločne s tovarom, ktorý je predmetom zmluvy na odstúpenie alebo samostatne.
- Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Tovar musí byť vrátený s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa Formuláru na odstúpenie od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Finančné prostriedky budú kupujúcemu vrátené rovnakým spôsobom, aký kupujúci (spotrebiteľ) použil pri svojej platbe, ak nie je zmluvnými stranami dohodnuté inak. V prípade platby cez CardPay (VISA, MasterCard) sa môže táto doba predĺžiť, vzhľadom na odlišný postup každej banky pri navrátení finančných prostriedkov pri platbe kartou. Žiadame Vás, aby ste si vyslovene pozreli výpis z účtu, nakoľko niektoré banky neinformujú o vrátených finančných prostriedkoch, ako o platbe doručenej na účet. Platba sa len objaví vo výpise. Tento postup bánk ovplyvniť nevieme.
- Kupujúci berie na vedomie, že vynaložené finančné náklady na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru (zaslanie listiny, poštovné na vrátenie zásielky), znáša spotrebiteľ / kupujúci.
- V prípade, ak si spotrebiteľ nesplní svoju povinnosť a tovar v stanovenom čase obchodníkovi nevráti, čím spôsobí obchodníkovi škodu, je obchodník oprávnený vzniknutú škodu vymáhať od kupujúceho, a to aj súdnou cestou.
- Spotrebiteľ nemôže od zmluvy odstúpiť v prípade skutočností, (1) ktoré vylučujú odstúpenie od zmluvy, o ktorých bol spotrebiteľ vopred vyslovene upovedomený; (2) v prípade predaja tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, (3) tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, (4) pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia (napr. poškodené kolky), (5) v prípade porušeného ochranného obalu po dodaní, (6) pri predaji alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť, a (6) v samostatne dojednaných prípadoch so spotrebiteľom.
Podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
- dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- tovar zakúpený na verejnej dražbe,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
- dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1 .dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b)alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Článok XI.
Odstúpenie od zmluvy obchodníkom
- Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy z nasledovných dôvodov:
- vypredanie zásob,
- nedostupnosť tovaru,
- prerušenie výroby zo strany dodávateľa tovaru,
- ak nastali zmeny, ktoré znemožnili obchodníkovi plniť zo zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, a to i pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od obchodníka spravodlivo požadovať.
- Obchodník môže od zmluvy odstúpiť, bez predchádzajúceho upozornenia, v prípade, ak zo strany kupujúceho nebola uhradená kúpna cena v primeranej lehote. Najmä v prípade platby na účet obchodníka, obchodník počká 14 dní odo dňa potvrdenia objednávky e-mailom, ktorý obsahuje i pokyny k platbe. V prípade, ak nebude suma na účet obchodníka v tomto časovom období pripísaná, obchodník má nárok od zmluvy odstúpiť. O tejto skutočnosti bude zákazník upovedomený na emailovú adresu alebo telefónne číslo, ktoré bolo zadané pri objednávke. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu prípadne už zaplatenú sumu v lehote do 7 kalendárnych dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to vo forme platby, akou boli finančné prostriedky predtým na účet obchodníka poukázané, ak nie je zmluvnými stranami dohodnuté inak.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
- VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 15.04.2025.
- Ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak, ich zmluvné vzťahy sa riadia ustanoveniami VOP platnými a účinnými v čase uzatvorenia zmluvy. Zmluvné vzťahy právnických osôb sa riadia zákonom platným v čase uzatvorenia zmluvy.
- VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom SR.
- Orgánom dozoru výkonu podnikateľskej činnosti je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
- V prípade vzniku sporov sa zmluvné strany dohodli, že sa budú snažiť o dosiahnutie zmierlivého riešenia sporu. Pokiaľ k zmierlivému riešeniu sporu nebude možné dospieť, príslušným na prejednanie sporov sú súdy SR miestne a vecne príslušné podľa právneho poriadku SR.
- V prípade, že žiadosť o nápravu porušenia spotrebiteľských práv bude zamietnutá, resp. sa k nej predajca nevyjadrí do 30 dní, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na ktorýkoľvek subjekt Alternatívneho riešenia sporov (ARS) v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení platných právnych predpisov (zoznam subjektov je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva SR). Spotrebiteľ má právo využiť aj platformu pre riešenie sporov online, dostupnú na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Medzi subjekty Alternatívneho riešenia sporov patrí aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ktorú môže spotrebiteľ v prípade potreby kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnejinšpekcie, P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, alebo alternatívne prostredníctvom emailu na info@soi.sk.
- Zmluvné strany si môžu vzájomné práva a povinnosti v zmluve upraviť aj odchylne od VOP. V prípade rozporov medzi zmluvnou úpravou a ustanoveniami VOP platí zmluvná úprava.
- Pokiaľ by sa niektoré ustanovenie VOP stalo neplatným alebo neúčinným, nemá táto skutočnosť vplyv na platnosť a účinnosť všetkých ostatných ustanovení VOP.
- Záručné podmienky sú zverejnené ako samostatný dokument na stránke e-shopu.
- Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP.
OCHRANA DÁT
Vyplnením registračného formulára, alebo záväznej objednávky v rámci internetového obchodu, kupujúci dáva predávajúcemu súhlas na zhromažďovanie a archivovanie osobných údajov o kupujúcom a o jeho nákupoch. Naša firma rešpektuje zákon na ochranu osobných údajov, neposkytujeme žiadne informácie tretím osobám a na váš e-mail naposielame žiadne marketingové informácie, pokiaľ neaktivujete službu „zasielanie noviniek e-mailom“. Viď ochrana osobných údajov http://www.trofeje-medaily.sk/ochrana-osobnych-udajov/
_____________________
FLORIAN, s.r.o.
v mene kt. koná - konateľ